Φλώρινα, 25-1-2011
Αγαπητοί δημοσιογράφοι,
ευχαριστούμε για την παρουσία σας και την ανταπόκρισή σας. Η παρούσα συνέντευξη δίνεται στο πλαίσιο των υποχρεώσεών μας απέναντι σους συνδημότες που με την εμπιστοσύνη τους μας έδωσαν το δικαίωμα λόγου και ψήφου στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο της Φλώρινας.
1. ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΟΝΤΕΣ
Είμαστε, λοιπόν, παρόντες, αναλαμβάνοντας υπεύθυνα το ρόλο μας, σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο του «Καλλικράτη» και όπως τοποθετηθήκαμε στην πρώτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα συνεισφέρουμε με κάθε τρόπο στην καλύτερη λειτουργία του Δήμου μας, καταθέτοντας προτάσεις και ιδέες, χωρίς στείρα κριτική, με συναίνεση, σε όσα συμβάλουν στο καλό της Φλώρινας και των συμπολιτών μας, αλλά και με σκληρή αντιπολίτευση σε όσα θεωρούμε ότι δεν είναι προς αυτή την κατεύθυνση.
Οι αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της λογοδοσίας, για τις οποίες αγωνιστήκαμε θα εφαρμοστούν απαρέγκλιτα στη λειτουργία μας ως ελάσσονα μειοψηφία του Δήμου Φλώρινας. Και οι αρχές αυτές θα ζητήσουμε να διέπουν και την όλη λειτουργία του Δήμου μας.
Στην πρώτη αυτή συνέντευξή μας θα παρουσιάσουμε τα πιο άμεσα και σημαντικά, όπως τα εκτιμάμε εμείς, και σε επόμενα κείμενά μας, αλλά και μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο θα καταθέσουμε και τις αναλυτικότερες προτάσεις μας.
2. ΟΙ ΝΕΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
Η νέα Δημοτική αρχή είναι η πρώτη που καλείται να διοικήσει τη Φλώρινα σε συνθήκες ενός θεσμικού πλαισίου με περισσότερες δυνατότητες, με καινούργιες ευκαιρίες, αλλά και με πολλά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, σε συνθήκες μιας δεινής κρίσης, που αλλάζει δραματικά την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ζωή της κοινωνίας μας. Σε έκτακτες συνθήκες όπως αυτές, όπου όλα τα προβλήματα άμεσα ή έμμεσα εμπίπτουν στις αυτοδιοικητικές αρμοδιότητες, ο Δήμος πρέπει να αποτελέσει την «ΟΜΠΡΕΛΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ» ιδιαίτερα για τους πιο αδύναμους και ευάλωτους πολίτες. Και να απλώσει το δίχτυ της φροντίδας του σε όλες τις κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού με την απαιτούμενη κοινωνική μέριμνα και ευαισθησία. Να στηρίξει τις οικονομικές δραστηριότητες των κατοίκων που διαρκώς φθίνουν και να δώσει το καλό παράδειγμα της στήριξης της τοπικής αγοράς στηρίζοντας την τοπική επιχειρηματικότητα.
3. ΔΗΜΟΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ, ΜΙΑ ΝΕΑ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Ο νέος Δήμος Φλώρινας επιχειρώντας να εμπεδώσει τη νέα του ταυτότητα, οφείλει να περισώσει την πολιτιστική κληρονομιά και τις φυσικές ομορφιές του, να διατηρήσει την παράδοση και τα ήθη και να δημιουργήσει συνθήκες αξιοπρεπούς διαβίωσης όλων των κατοίκων, με εργασία και ποιοτική ζωή για όλους τους πολίτες.
Ο νομός Φλώρινας ταλαιπωρήθηκε αρκετά από λανθασμένες κατευθύνσεις που επέβαλαν κυρίως πολιτικοί, αλλά και οικονομικοί παράγοντες. Απαράδεκτες καθυστερήσεις σε έργα υποδομής καθώς και στις προτάσεις των τοπικών φορέων, αυθαίρετες παρεμβάσεις και προσωποκεντρικές πολιτικές περιόρισαν και επιβράδυναν την ανάπτυξη του νομού. Η Φλώρινα εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια έχει πολύ αρνητικούς δείκτες ανάπτυξης και βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της λίστας του κατά κεφαλήν εισοδήματος. Η παραδεισένια ανάπτυξη που επικαλούνται κάποιοι δεν υπήρξε σχεδόν ποτέ, παρά την εποχή των ανοιχτών συνόρων, όπου υπήρξε μια ανάκαμψη. Από το 2004 η Φλώρινα ήταν στην 30η θέση του ΑΕΠ και αναφορικά με τις καταθέσεις της ήταν στην 48η θέση (www.ethnos.gr/artcle.asp) και στις θέσεις αυτές κυμαίνεται τα τελευταία χρόνια, ενώ για το 2009 η ανεργία είναι στα ύψη το ποσοστό της φτώχειας στο νομό είναι σχεδόν 30% (www.newstime.gr/qi=nt.el.article&id). Ο οικονομικός τομέας της Φλώρινας τρώθηκε από το εμπάργκο στη γειτονική FYROM, τα κλειστά σύνορά μας που έκλεισαν τη στρόφιγγα εισροής συναλλάγματος, η μείωση των φοιτητών του ΤΕΙ, η απουσία οδικών αξόνων και της καθέτου της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ, η υφαρπαγή της έδρας του Πανεπιστημίου, η υποβάθμιση της ΒΙΠΕ και η αναγκαστική εγκατάλειψη των εργασιών του πρωτογενή τομέα, της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, έχουν συμβάλει στη διαμόρφωση της δυσβάσταχτης σημερινής οικονομικής κατάστασης, που επιβαρύνεται από τη γενικότερη οικονομική κρίση.
Ο Δήμος πρέπει με εξακτινωμένες δράσεις και δίκαιες προτάσεις να συμβάλει στην προσπάθεια για επίλυση των παραπάνω μεγάλων θεμάτων και παράλληλα να δημιουργήσει στους πολίτες την κοινή συνείδηση των μελών μιας ενιαίας διοικητικής και κοινωνικής ενότητας με κοινούς στόχους και ελπιδοφόρα διαδρομή. Όλοι πρέπει να συνεισφέρουμε για να υλοποιήσουμε αυτό που επιθυμούμε: έναν Δήμο πρότυπο ανάπτυξης, περιβαλλοντικής προστασίας, πολιτιστικής ανάδειξης και διασυνοριακής συνεργασίας.
4. ΕΝΔΟΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ
Πρέπει να στηρίξουμε δυναμικά την ενδοδημοτική ανάπτυξη του Δήμου μας, να προσδώσουμε ταυτότητα και χαρακτήρα σε κάθε ξεχωριστή περιφερειακή ενότητα του Δήμου μας και μέσα από δημιουργικές, καινοτόμες και δίκαιες παρεμβάσεις να στηρίξουμε τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα της κάθε επιμέρους περιοχής. Να δημιουργήσουμε κέντρα – πόλους σε μεγάλες κοινότητες, ενισχύοντάς τες με υπηρεσίες και θεσμικές λειτουργίες, που θα διευκολύνουν την ενδοδημοτική αποκέντρωση και θα δίνουν την αίσθηση της αυτοδιοικητικής μέριμνας σε κάθε γωνιά του Δήμου μας.
5. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Είναι ουτοπία να πιστεύουμε ότι μπορούμε μόνοι μας να διασφαλίσουμε την ευημερία της περιοχής μας. Η ανάπτυξή μας συνδέεται άρρηκτα με την ανάπτυξη και την πρόοδο της ευρύτερης ανθρωπογεωγραφικής ενότητας της Δυτικής Μακεδονίας. Διεκδικώντας με αδιαπραγμάτευτο τρόπο τα συμφέροντα του τόπου μας, θα πρέπει, παράλληλα, να καλλιεργήσουμε και την περιφερειακή συνείδηση, γιατί πλέον εμείς εκλέγουμε τον Περιφερειάρχη και η συνεργασία μας θα πρέπει να είναι πιο στενή και απαιτητική. Ο νέοι θεσμικοί εκπρόσωποι της αιρετής Περιφέρειας οφείλουν να δώσουν το παράδειγμα της ισότιμης αντιμετώπισης όλων και των επιλογών με στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη όλης της Περιφέρειας.
Επίσης, θα πρέπει να θέσουμε θεσμικές βάσεις διαδημοτικών συνεργασιών με πολιτισμικές ανταλλαγές, αμοιβαίες ενημερώσεις, με τη δημιουργία κοινών συνεδρίων, την υλοποίηση κοινών δράσεων (έργα, διαχείριση απορριμμάτων, κλπ.) και να φροντίσουμε την όσο γίνεται καλύτερη κοινή πορεία με τους όμορους Δήμους.
6. ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ
Η νέα Δημοτική αρχή θα πρέπει να αναρτήσει όλα τα οικονομικά στοιχεία των συνενούμενων Δήμων στο Διαδίκτυο, ώστε να είναι προσβάσιμα σε όλους τους πολίτες. Δεν είναι δυνατόν να αναζητάει κάποιος τα οικονομικά στοιχεία των Δήμων στις ιστοσελίδες τους και αντί για πλήρη καταγραφή, όπως επιβάλλει η νομοθεσία και η ηθική της διαχείρισης του δημόσιου χρήματος, να βρίσκει λευκές σελίδες. Να γνωρίζουμε τις υποχρεώσεις του κάθε Δήμου, τα χρέη και τον λόγο που δημιουργήθηκαν και τις μελλοντικές δυνατότητές μας.
7. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι πλέον ένα πολυάριθμο θεσμικό όργανο και αυτό το καθιστά πιο δυσλειτουργικό. Αν υποτεθεί ότι θα τοποθετούνται αρκετοί Σύμβουλοι για κάθε θέμα, προφανώς θα υπάρχει πρόβλημα χρόνου. Τα θέματα που απασχολούν το Συμβούλιο είναι πάρα πολλά και πρέπει να γίνεται μια προεργασία και μια πρόβλεψη, ώστε να γίνεται επεξεργασία των θεμάτων σε βάθος, χωρίς να δημιουργούνται σχοινοτενείς συνεδριάσεις. Προτείνουμε τη δημιουργία άτυπων Επιτροπών από Δημοτικούς Συμβούλους όλων των παρατάξεων που θα προσυνεδριάζουν και θα επεξεργάζονται τα επιμέρους θέματα. Μια ενδεικτική διάκριση για δημιουργία τέτοιων Επιτροπών είναι η παρακάτω (σε αντιστοιχία με τις θεματικές των Υπουργείων), ενδεχόμενα να γίνει διαφορετικά:
1. Υποδομών, έργων και συγκοινωνιών, 2. Παιδείας, 3. Ενέργειας και Περιβάλλοντος, 4. Υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης, 5. Αγροτικής ανάπτυξης, 6. Πολιτισμού και Αθλητισμού, 7. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και 8. Τουριστικής ανάπτυξης.
Με τον τρόπο αυτό, κάθε Σύμβουλος θα εργάζεται στην Επιτροπή της αρεσκείας και της ειδικότητάς του εθελοντικά και θα συμβάλει στην πιο τεκμηριωμένη και συναινετική λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου. Η διαδικασία αυτή θα διευκολύνει και την πιο ολοκληρωμένη διατύπωση εισήγησης από τον αντίστοιχο κάθε φορά εισηγητή. Στις Επιτροπές θα προτείνονται και θα φιλτράρονται τα θέματα που εισηγούνται οι Σύμβουλοι προ ημερησίας και θα εντατικοποιείται η λειτουργία του Δήμου.
Απαιτείται επιτάχυνση και συστηματοποίηση της λειτουργίας του Δήμου. Σίγουρα αυτό είναι ένα δύσκολο στοίχημα και είναι κρίμα που δεν ρυθμίστηκε το θέμα της στέγασης του νέου Δήμου έγκαιρα, αλλά πιστεύω ότι δεν έχουμε περίοδο χάριτος. Ο Δήμαρχος είναι ήδη έμπειρος από την νομαρχιακή του θητεία, οι Σύμβουλοι, επίσης, στην πλειοψηφία τους διαθέτουμε πλούσια αυτοδιοκητική εμπειρία, με την ανάλογη αποκέντρωση ρόλων και αρμοδιοτήτων και με τη συνδρομή τεχνοκρατικού στελεχιακού δυναμικού (σύμβουλοι) θα μπορέσουμε να κινηθούμε γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα.
8. ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Στους στόχους που έχει θέσει ο Δήμαρχος, κ. Βοσκόπουλος, σε δημόσια συνέντευξή του επιθυμώ να προσθέσω συμπληρωματικά τις παρακάτω προτάσεις:
1. Αξιοποίηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου που εκπόνησε η προηγούμενη Δημοτική αρχή και «κούμπωμα» πάνω σε αυτό των νέων προτεραιοτήτων που προκύπτουν από τις συνενώσεις.
2. Δημιουργία master plan για την τουριστική ανάπτυξη του νέου Δήμου Φλώρινας.
3. Σημαντική η επίλυση του θέματος της γέφυρας του Αρμενοχωρίου με την προσφορότερη και πιο άμεση λύση, γιατί προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην προσβασιμότητα των συνδημοτών μας.
4. Επιμόρφωση των υπαλλήλων του Δήμου στα νέα δεδομένα. Η ποιότητα ζωής στο Δήμο μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εργασίας των υπαλλήλων και των στελεχών του Δήμου. Αυτό και μόνο, πρέπει να αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο, ώστε αυτή η εργασία να είναι υπεύθυνη και παραγωγική.
5. Θέματα υγιεινής διαβίωσης των κατοίκων. Ποιότητα νερού σε όλα τα Δημοτικά διαμερίσματα. Καθαριότητα και σύγχρονη Διαχείριση απορριμμάτων.
6. Γραφείο για τη στήριξη της τοπικής αγοράς, της επιχειρηματικότητας και για την καταπολέμηση της ανεργίας, με κίνητρα του Δήμου σε νέους επιχειρηματίες.
7. Γραφείο στήριξης των αγροτών και της αγροτικής παραγωγής. Για τη σωστή διαχείριση του πρωτογενή τομέα, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων, την επένδυση στη γνώση και την εκπαίδευση των αγροτών για βιολογικές καλλιέργειες, παραδοσιακά προϊόντα, ποιοτικές υπηρεσίες, αγροτοτουρισμό, κλπ.
8. Επιστημονική και διαπαραταξιακή Επιτροπή για τη λειτουργία του Ανοιχτού Δημοτικού Πανεπιστημίου, που περιμένουν την έναρξή του εναγωνίως πολλοί συνδημότες μας, αλλά και νέων θεσμών, όπως Κοινωνικής προστασίας και Αλληλεγγύης, Ερευνών για ζητήματα της Νέας Γενιάς, Διασύνδεσης του Δήμου με τα Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι., κ.ά.
9. ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΣΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ
Σε πρόσφατα δημοσιεύματα του Κέντρου Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας που αξιολόγησε τα δεδομένα των μετρήσεων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τους σταθμούς που λειτουργεί το ΚΕ.ΠΕ. και η Δ.Ε.Η. σε Κοζάνη και Φλώρινα, διαπιστώθηκε ότι η Φλώρινα είχε το μέγιστο ποσοστό 42% των υπερβάσεων σε αιωρούμενα σωματίδια (με όριο το 9,6%). Αυτή η διαπίστωση, μια έκπληξη δυσάρεστη για όλους μας, που έκανε τον γύρο της Ελλάδας και κατατέθηκε και ως επερώτηση από τον βουλευτή κ. Φ. Κουβέλη, εκτός του ότι αποτελεί μια δυσφήμιση για την περιοχή μας, ουσιαστικά συνιστά ένα σημαντικό πρόβλημα για όλους μας που ζούμε εδώ και υφιστάμεθα τόση ρύπανση με συνέπειες δυσμενείς στην υγεία μας. Η Φλώρινα, αν συμβαίνει αυτό που περιγράφουν οι μετρήσεις, χάνει το σημαντικό πλεονέκτημα της καθαρής ατμόσφαιρας και του υγιεινού περιβάλλοντος και κλίματος, βασική προϋπόθεση για την ποιότητα ζωής με πολλαπλές συνέπειες στη ζωή των κατοίκων, των φοιτητών και στην τουριστική της κινητικότητα.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ερευνών του Τ.Ε.Ι. Δυτικής Μακεδονίας, κ. Ν. Ασημακόπουλος, αμφισβητεί τα συγκεκριμένα δεδομένα, βασισμένος σε έρευνες του Τ.Ε.Ι. και προτείνει την εξέταση της εγκυρότητας λειτουργίας των σταθμών μέτρησης, καθώς και η αντιπροσωπευτικότητα των μετρήσεων. Προτείνουμε σε εύλογο χρόνο ο Δήμος να δημιουργήσει δικό του σταθμό μέτρησης και άμεσα να διερευνήσει το θέμα, αν χρειαστεί και με την εκπόνηση μελέτης, προκειμένου να διαπιστωθεί η ορθότητα των μετρήσεων και να ελεγχθούν οι αιτίες της ρύπανσης σε σχέση με τη λειτουργία της Δ.Ε.Η. και τις εξορυκτικές δραστηριότητες στην περιοχή μας, όπως και οι επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων. Άμεσα, πριν η καταπράσινη Φλώρινα χαρακτηριστεί ως «γκρίζα ζώνη» της Δυτικής Μακεδονίας.
10. Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το κλείσιμο των σχολικών μονάδων στο Δήμο μας θα προκαλέσει έναν αργό θάνατο της περιοχής, θα αστικοποιήσει τον πληθυσμό και θα εξαφανίσει τα χωριά με μικρό πληθυσμό. Επίσης, θα πρέπει πραγματικά να ληφθούν υπόψη οι ακραίες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή μας και δυσχεραίνουν την μετακίνηση των μαθητών για μεγάλες χρονικές περιόδους, καθιστώντας την εξαιρετικά επικίνδυνη για τη ζωή και την υγεία των παιδιών μας (ολισθηρά οδοστρώματα, κακής ποιότητας οδικά δίκτυα, κλπ.).
Θα πρέπει να τεκμηριώσουμε και ως Δήμος Φλώρινας την ιδιαιτερότητα της περιοχής μας και να εισηγηθούμε στην Υπουργό Παιδείας στη φάση της Δημόσιας Διαβούλευσης, που τρέχει την περίοδο αυτή, κατά τη διαδικασία του εξορθολογισμού για την οικονομικότερη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος να λάβει υπόψη της τα ιδιαίτερα γεωγραφικά και κλιματικά δεδομένα της Φλώρινας.
Επίσης, η ενδεχόμενη συρρίκνωση και κατάργηση ορισμένων Τμημάτων Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι. στο Δήμο μας θα αποτελέσει σημαντικό πλήγμα στην κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας. Πρέπει να εστιάσουμε τις διεκδικήσεις μας σε εφικτές και βιώσιμες λύσεις. Από τα ασύνδετα μεταξύ τους Τμήματα, να προτιμήσουμε τη δημιουργία Σχολών με συναφή και ομοειδή Τμήματα. Μια Σχολή είναι πιο ισχυροποιημένη επιστημονικά ως οντότητα και έχει μακροβιότερα χαρακτηριστικά. Ήδη έχουμε την Παιδαγωγική Σχολή, θα πρέπει να εργαστούμε με την επιστημονική κοινότητα στη δημιουργία 2ης Σχολής. Χρειάζεται πραγματικά να εγκύψουμε με το μέγιστο ενδιαφέρον στο θέμα αυτό, γιατί είναι ο ΠΥΛΩΝΑΣ της ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ μας. Διατήρηση και ενίσχυση των υπαρχόντων Τμημάτων θα πρέπει να είναι απαρέγκλιτοι στόχοι μας. Επίσης, η οργανική σύνδεση του πανεπιστημίου με την τοπική κοινωνία και την παραγωγή θα μας επιτρέψει να καρπωθούμε πολλά οφέλη από τα Τμήματα και την Παιδαγωγική Σχολή μας.
11. Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ 9ΗΣ ΤΑΞΙΑΡΧΙΑΣ
Η μετακίνηση της Ταξιαρχίας είναι επίσης αρνητική για τη Φλώρινα. Αντιλαμβάνεστε ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα προκαλέσει αναστάτωση στην πόλη μας, που είναι η τελευταία συνοριακή πόλη στο τριεθνές Ελλάδας-FYROM-Αλβανίας, έξω από τη γραμμή άμυνας που βρίσκεται στο Κλειδί, μια πόλη που θεωρεί την παρουσία του στρατού ως ένδειξη της προστασίας του κράτους (ακόμα και σε έκτακτες συνθήκες από φυσικές καταστροφές) και επωφελείται παράλληλα από τη διαμονή τόσων στρατιωτικών και την οικονομική λειτουργία τους στην πόλη μας. Όπως, και η μέθοδος της κατάτμησης και της «σαλαμοποίησης» του στρατοπέδου σε κομμάτια υποβαθμίζει τη μεγάλη οικοπεδική αξία του και τη μελλοντική αξιοποίησή του.
Η δική μας πρόταση που την καταθέσαμε από το καλοκαίρι στον Υπουργό κ. Βενιζέλο και τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Μπεγλίτη, συνίσταται στην ανταλλαγή του στρατοπέδου ΣΚΙΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, μια πολύτιμη τοποθεσία στην καρδιά της πόλης, με το πρώην στρατόπεδο ΤΑΓΑΡΗ, που έχει ήδη παραχωρηθεί στο Δήμο Φλώρινας και βρίσκεται έξω από την πόλη, όπου λειτουργεί κυρίως ως αποθηκευτικός χώρος, με την παράλληλη υποχρέωση να παραχωρηθούν και οι ανάλογες εγκαταστάσεις ανακαινισμένες και διαμορφωμένες σύμφωνα με τις ανάγκες της Ταξιαρχίας. Έτσι, θα κερδίσουμε ως Δήμος έναν μοναδικό χώρο στην καρδιά της πόλης, χωρίς να στερηθούμε την παρουσία του στρατού από την περιοχή μας. Η μετακίνηση στρατού στο Αμύνταιο συνιστά υπονόμευση της εσωτερικής μας συνοχής ως ενιαίου Νομού Φλώρινας με κοινά συμφέροντα και κοινή ιστορική πορεία.
12. ΙΣΧΥΡΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ
Η κατάργηση και η αναστολή δρομολογίων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσια της εξυγίανσης και της αναδιάρθρωσης του δικτύου, και η προσέγγιση των τιμών των εισιτηρίων του ΟΣΕ με αυτά των ΚΤΕΛ προκαλούν σειρά αντιδράσεων στην τοπική μας κοινωνία, που στήριζε μέρος της μετακίνησης και της ανάπτυξής της στην κίνηση της συγκεκριμένης αμαξοστοιχίας. «Σε πραγματική σιδηροδρομική απομόνωση περιέρχονται περιοχές της Βόρειας Ελλάδας που εξυπηρετούνται ως επί το πλείστον με τρένο, ενώ τα εισιτήρια αυξάνονται μέχρι 68%, μεταβάλλοντας τον χαρακτήρα του λαϊκού μέσου που είχε ο σιδηρόδρομος» (εφημ. Ημερησία, 15/1/11).
Παρότι, ο σταθμός της Φλώρινας είχε το 2008 147.141 επιβάτες, όταν το 2004 είχε 47.271 (αύξηση 211%), ο νέος χρόνος μας έφερε τη διακοπή της γραμμής Θεσσαλονίκη - Φλώρινα - Θεσσαλονίκη, που ολοκληρώνει την αποκοπή του σιδηρόδρομου από τη Δυτική Μακεδονία. Η συγκεκριμένη γραμμή δεν ήταν ιδιαίτερα ζημιογόνος, καθώς είχε πληρότητα πάνω από 50% τις καθημερινές, ενώ τις αργίες έφτανε στο 100%, και επίσης, η σιδηροδρομική σύνδεση, εκτός των άλλων, διευκόλυνε τις μεταφορές προϊόντων, πετρελαίου για τη λειτουργία των μονάδων της ΔΕΗ και τεύτλων από το Αμύνταιο προς το Εργοστάσιο Ζάχαρης. Για πολλούς οικονομικούς και κοινωνικούς λόγους η κυβέρνηση και οι θεσμικοί μας παράγοντες θα πρέπει οπωσδήποτε να βρουν λύση εντάσσοντας και το δικό μας δρομολόγιο στις άγονες γραμμές που ήδη επιδότησε με 50 εκατ. Ευρώ το Υπουργείο Μεταφορών. Εμείς ήδη έχουμε διατυπώσει εγγράφως στον Υπουργό, κ. Ρέππα, το αίτημά μας και την ανάγκη για διατήρηση τουλάχιστον 3 δρομολογίων για Φλώρινα, καθώς και τη σιδηροδρομική σύνδεση της Φλώρινας με το Μοναστήρι, το Πόγραδετς, αλλά και την Λάρισα και την Κοζάνη.
Το τρένο αποτέλεσε βασική συγκοινωνιακή και αναπτυξιακή υποδομή για τη Φλώρινα εδώ και 80 χρόνια και είναι μια αξιόπιστη δημόσια συγκοινωνία του νομού που συμβάλει στην ασφαλή μετακίνηση πολιτών και των φοιτητών του Δήμου μας.
13. ΝΕΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ
Χαιρετίζουμε τη μετεγκατάσταση των Αναργύρων και της Ακρινής, μετά από κωλυσιεργία πολλών ετών που πραγματικά ταλάνισε την περιοχή και τους κατοίκους, και υποστηρίζουμε ότι θα πρέπει να υλοποιηθεί από τη Δ.Ε.Η., στο πλαίσιο των συμβατικών της υποχρεώσεων απέναντι στις τοπικές κοινωνίες. Είμαστε αντίθετοι στην χρησιμοποίηση του Τοπικού Πόρου για τον σκοπό αυτό. Ο Τοπικός Πόρος συνιστά ένα σημαντικό οικονομικό εργαλείο για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την παρουσία της Δ.Ε.Η. στην περιοχή και για τη δημιουργία προϋποθέσεων ομαλής μετάβασης στη μεταλιγνιτική περίοδο, ώστε ο τόπος μας να παραμείνει η καρδιά των ενεργειακών εξελίξεων και της παραγωγής πράσινης ενέργειας.
Βέβαια, ο παρών διάλογος αποτελεί αφορμή να επαναξιολογήσουμε τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιήθηκαν μέχρι σήμερα εδώ και 13 χρόνια τα 40 σχεδόν εκατομμύρια ευρώ του Τοπικού Πόρου και μια επισκόπηση των πεπραγμένων θα μας φέρει προ των μεγάλων ευθυνών μας για τις πολλές άσκοπες σπατάλες και επενδύσεις σε θέματα χαμηλής προτεραιότητας στη Φλώρινα, αλλά και σε όλη τη Δυτική Μακεδονία, με φωτεινή εξαίρεση τις τηλεθερμάνσεις.
Επίσης, θεωρούμε τη δημιουργία του Φωτοβολταϊκού Πάρκου στην Κοζάνη σημαντική πρωτοβουλία. Για αυτό και σκοπεύουμε να υποβάλουμε αίτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο για δημιουργία αντίστοιχης επένδυσης και στη Φλώρινα στο πλαίσιο ενός νέου ενεργειακού σχεδιασμού για τη Φλώρινα, αλλά με διαφοροποιημένες κάποιες προϋποθέσεις, όπως τη συμμετοχή πολλών μικροεπενδυτών, αντί του ενός, και ρυθμίσεις για την επαναπόδοση των εδαφών. Τέλος, προτιθέμεθα να υποβάλουμε και αίτημα για την επανεξέταση των τελών της ΔΕΗ προς τους κατοίκους της Δ. Μακεδονίας και αίτημα για την αύξηση του Τοπικού Πόρου.
14. Η ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗΣ
Οι επιπτώσεις από την επερχόμενη εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης με αυτό της κίνησης μέσα στον κυκεώνα της ολομέτωπης κρίσης που βρίσκεται η χώρα θα είναι ιδιαίτερα καταστροφικές για την περιοχή μας. Οι πολύμηνες πολικές θερμοκρασίες που επικρατούν σε όλο τον νομό και οι συνεπακόλουθες μεγάλες ανάγκες κατανάλωσης καυσίμων με τις νέες τιμές θα οδηγήσουν τα νοικοκυριά μας σε εξαθλίωση και θα προκαλέσουν πραγματική κοινωνική έκρηξη.
Θα πρέπει, λοιπόν, και ως Δήμος Φλώρινας διαρκώς να πιέζουμε για την εξαίρεση του νομού μας από την ρύθμιση της εξίσωσης πετρελαίου θέρμανσης-κίνησης. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να εστιάσει στην πάταξη του λαθρεμπορίου των καυσίμων και να θέσει πλαφόν στις τιμές πετρελαίου και της βενζίνης. Και αν δεν μπορούμε να πετύχουμε την εξαίρεση αυτή, να διεκδικήσουμε σθεναρά το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης για το σύνολο των κατοίκων της περιοχής.
15. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ – ΜΗΝΥΜΑ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Βαριά λαβωμένη η τοπική κοινωνία της Φλώρινας όπως και πολλές περιοχές της Ελλάδας από τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Και παρότι κάποιοι συνεχίζουν έναν βρώμικο πόλεμο διχασμού και λάσπης απέναντι σε μένα προσωπικά και στα στελέχη που με στήριξαν, δεν πρόκειται να τους ακολουθήσουμε στον ολισθηρό δρόμο του αλληλοσπαραγμού, της ίντριγκας και της εμπάθειας.
Στη Φλώρινα το ρολόι του πολιτικού χρόνου για ορισμένα στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – δυστυχώς – έχει σταματήσει στο 2007, στην εσωκομματική διαδικασία επιλογής Προέδρου. Και ενώ οι δύο πρωταγωνιστές της εποχής εκείνης, Γ. Παπανδρέου και Β. Βενιζέλος, ως Πρωθυπουργός ο πρώτος και ως Υπουργός ο δεύτερος, έχουν δημιουργήσει γέφυρες ειλικρινούς συνεργασίας ανάμεσά τους, συντετεγμένοι στην ολομέτωπη μάχη για τη σωτηρία της χώρας, εδώ στη Φλώρινα κάποιοι για καθαρά προσωπικά τους οφέλη διαιωνίζουν και σφετερίζονται ένα διχαστικό κλίμα διαχωρίζοντας τον δημοκρατικό κόσμο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. σε Προεδρικούς και μη.
Κάποιοι, λοιπόν, στις εκλογές του 2010 μας πολέμησαν στην κυριολεξία με όλα τους τα όπλα, γιατί έτυχε να είμαστε υποστηρικτές του Γ. Παπανδρέου, με το σύνθημα «Δεν θα εγκαθιδρύσουμε στη Φλώρινα Παπανδρεϊκό κράτος!». Πρόσωπα αδηφάγα για άσκηση εξουσίας με πολυετή άσκηση υπεύθυνων ρόλων, χωρίς παραγωγή έργου ουσιαστικού και χρήσιμου για τον τόπο, με πρωταγωνιστή στον εμφύλιο διχασμό τον ίδιο το βουλευτή του ΠΑ.ΣΟ.Κ., προκειμένου να περιχαρακώσουν και να διατηρήσουν τον δικό τους κομματικό κύκλο, κινήθηκαν αποκλειστικά με γνώμονα την πολιτική τους επιβίωση.
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Δεν προκαλέσαμε εμείς τον διχασμό και τη διάσπαση της παράταξης. Ακολουθήσαμε πιστά τις κομματικές διαδικασίες και πληρώσαμε το τίμημα της άμετρης φιλοδοξίας και της εξουσιομανίας κάποιων, που χωρίς διάλογο και διαβούλευση επιδίωξαν την αναπαραγωγή του «δικού»τους συστήματος με αδίστακτες μεθοδεύσεις προωθώντας, όπως κάνουν εδώ και χρόνια, αποκλειστικά συγκεκριμένα πρόσωπα και απορρίπτοντας οποιαδήποτε εναλλακτική πρόταση. Ο λαός της Φλώρινας τους έδωσε την ηχηρή απάντησή του.
Εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε για να αμβλυνθούν τα πάθη και οι πικρίες που μοιραία έφεραν αυτές οι εκλογές, ιδιαίτερα με δεδομένο το κλίμα μέσα το οποίο διεξήχθησαν, και θα δώσουμε το μήνυμα της ελπίδας και της ενότητας στον προοδευτικό κόσμο της Φλώρινας, που πραγματικά σήμερα βρίσκεται σε αδιέξοδο. Άλλωστε, πραγματοποιήσαμε μια προεκλογική εκστρατεία ήθους, ευπρέπειας και πολιτικού πολιτισμού. Με απόλυτο σεβασμό, όχι μόνο, όπως είναι αυτονόητο, στην εκλογική νομοθεσία και στους κανόνες διαφάνειας, αλλά και σε όλους τους κανόνες δεοντολογίας, με σεβασμό στις απόψεις των πολιτικών μας αντιπάλων. Δεν επιτρέψαμε σε κανέναν να ζημιώσει τη δημόσια εικόνα του Κινήματός μας με συμπεριφορές που δεν συνάδουν με το ήθος και την ιστορία της Δημοκρατικής παράταξης. Και τώρα, θα συνεργαστούμε όσο μπορούμε καλύτερα στο Δημοτικό Συμβούλιο για το καλό της Φλώρινας.
Απευθυνόμαστε και στις άλλες δημοτικές παρατάξεις, και ιδιαίτερα σε εκείνους τους Δημοτικούς Συμβούλους με τους οποίες μας συνδέουν κοινές ευαισθησίες, συναφείς αντιλήψεις και συγκλίνουσες προγραμματικές θέσεις και ζητάμε τη συνεργασία τους. Διάλογος ουσιαστικός, χωρίς προκαταλήψεις και δημιουργική συνεργασία θα είναι η σταθερή επιλογή μας. Πιστεύουμε στην οργανωμένη πολιτική δράση, που δρα στην καρδιά της κοινωνίας, που συνδιαλέγεται και ακούει την κοινωνία, που συμμετέχει δημιουργικά στα κοινωνικά κινήματα και που προσπαθεί καθημερινά και αδιάκοπα, να συναντηθεί με όλες τις προοδευτικές και δημιουργικές δυνάμεις. Για αυτό και θα δημιουργήσουμε εστίες πολιτικού διαλόγου, παραγωγής προτάσεων για τα ζητήματα που αφορούν τις τοπικές κοινωνίες του Δήμου μας και ενθάρρυνσης της συμμετοχής του πολίτη στα κοινά και θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των δίκαιων διεκδικήσεων των συμπατριωτών μας.
Η Επικεφαλής της Ελάσσονος Μειοψηφίας του Δήμου Φλώρινας
Όλγα Μούσιου-Μυλωνά
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Γιώργος Σαχινίδης, Τραϊανός Πετκάνης, Γιώργος Σταύρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου